10:43 2 yorum
A+ A-

İki Renkli Kurabiye – Sıcak Yuva

Ben Edirne’de üniversite öğrencisiyken hemşerim olan harika bir aileyle tanışmıştım onlar beni sık sık evlerine davet eder, özlediğim sıcak aile evi hasretini gidermemi sağlarlardı. Nefis ev yemeklerini, kekleri, börekleri yerken hazır yemek yemekten bıkmış midem de bayram ederdi. O yuvada en çok ilgimi çeken mutfak masasının üzerindeki kavanozda her daim hazır olan görüntüsüyle göz dolduran ‘iki renkli kurabiyeler’di. Vaide ablam kızı çok sevdiği için okuldan geldiğinde atıştırsın diye yaptığını söylerdi. İşte nedense içimi ısıtmıştı bu cümle o kurabiyeler…

Yıllar sonra kardeşimle yaşadığımız bekarlık günlerimizde hem kardeşim çok sevdiği için hem bir yuvanın sıcaklığını hissetmesini istediğim için sık sık yapardım bende bu kurabiyelerden. Şimdi de kendi yuvam için keyifle yapıyorum fırındayken evin içini saran koku inanılmaz mutlu ediyor beni. İşte geçmişe götüren damağımda ve hatıralarımda hoş bir tat bırakan o İki Renkli Kurabiye’nin tarifi…

İki renkli Kurabiye Malzemeler:
 175 gram tereyağı
 2 adet yumurta
1,5 su bardağı tozşeker
 ½ çay bardağı sıvıyağ
 1 su bardağı yoğurt
 2 yemek kaşığı kakao
1 adet kabartma tozu
 1 adet vanilya
 Yaklaşık 8 su bardağı un

Yapılışı:
 Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını şekerle birlikte karıştıralım. Yumurtaları, yoğurdu ve sıvıyağı ilave edelim. Tekrar karıştıralım. Unun yarısını, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyelim. Malzemeleri yoğurmaya başlayım. Azar azar un ilavesiyle kıvamlı bir kurabiye hamuru elde edelim. Elde ettiğimiz hamuru ikiye bölelim. Bir parçasına kakaoyu ekleyelim. Güzelce yoğurup kakaoyu yedirelim. Hamurları iki yağlı kâğıt arasında, merdaneyle açarsak yırtılmaz ve düzgün hamurlarımız olur. Her iki hamuru dikdörtgen şekli verebileceğimiz uzunlukta açarak ister elimizle istersek de bıçakla yanlarını keserek dikdörtgen şekli verelim. Hamurların kalınlığı büyükçe bıçak sırtı kalınlığında olmalı. Boyutları aynı olan her iki hamuru üst üste koyalım. Bu aşamada hangi kısmının dışına gelmesini istiyorsak onu alt kısma gelecek şekilde yerleştirelim. Ben sade hamuru alta koyuyorum. Ardından tekrar hamurları merdane ile 0,5 santim kalınlığına gelecek şekilde açarak inceltelim. Dikdörtgenin uzun tarafından başlayarak rulo haline getirelim. Sardığımız ruloları yaklaşık 1 saatliğine buzdolabına koyalım. Dolaptan çıkardığımız rulo hamurları yarım santim kalınlığında dilimleyelim. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine iki parmak aralıklarla dizelim. Önceden 180 dereceye ayarlanıp ısıtılmış fırında, yaklaşık 10-15 dakika kadar pişirelim. Bu kurabiyeleri, kabarıp hafif sararmaya başladığında hemen fırından alın ki rengi çok kuyulaşmasın. Tepside ılındıktan sonra servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun…

Benim blog adresim  http://sukriyekorkmaz.wordpress.com beklerim ;)